Epilepsi ( Sara Hastalığı)

Epilepsi (Sara hastalığı)

Beyin, sinir uyarıları yoluyla bir networkden oluşmuştur, yani bir iletişim ağıdır.

alt

Epilepside tekrarlayan kasılma nöbetleri olur. Bu nöbetler, beynin tüm kısımlarında uyarma ve bloke etme arasındaki denge bozulduğu zaman görülür ve normal beyin fonksiyonlarının geçici bozulmasına yol açabilir. Bu bozukluk kasları, duyu veya bilinci etkileyebilir.

alt

Nöbet, fokal (beynin bir parçasına sınırlı) veya generalize (beyin boyunca yaygın ve bilinç kaybına yol açan) olabilir.

İki veya üç antikonvülzan ilacın hastalığı kontrol etmede başarısız kaldığı durumlar tedaviye dirençli epilepsi olarak kabul edilir. Hastaların yaklaşık % 60’ı ilaçlarla kontrol edilirken, yaklaşık % 30’u ilaçlarla kontrol edilemez.

alt

Beyin, normalde enerji kaynağı olarak glikozu kullanır. Normalde gıdalardaki karbonhidratlar glikoza dönüştürülür. Ancak, diyette çok az karbonhidrat varsa, karaciğer yağ asitlerini keton cisimlerine dönüştürür. Bunlar β hidroksibutirat, asetoasetat ve asetondur. Keton cisimleri, beyine geçer ve bir enerji kaynağı olarak glikozun yerini alır.

MCT ketojenik diyette Hindistan cevizi yağını kullanır.

Ketojenik diyet hastaların yarısında etkili ve üçte birinde ise çok etkili tespit edilmiştir. Bu diyetin uygulandığı 6-24 ay süre içinde nöbet sıklığı % 90’dan daha fazla azalmıştır.

CRS ile vücudun ihtiyaçları tespit edilip verilir. Radyonik ve cellcom faydalıdır. Ozonterapi ve oksijenden zenginleştirilmiş su içilmesi faydalıdır.